redan onsdag

Hej Svejs  hade ingen som helst lust att blogga igår, har bara läst om arvstvister tidigare men nu har jag upplevt det på nära håll. Vi är nog väldigt gammalmodiga men i våran släkt på pappas sida har det alltid funnits en fin gemenskap och en stark sammanhållning kan börja med min farfar och farmor de hade ett litet torp ställe med en häst några kor o grisar de fick 6 barn 3 pojkar och 3 flickor alla hjälptes åt och när farmor gick bort 1980 så fick den ogifte hemmavarande sonen gården men vi har alltid träffats där och grillat eller fikat och umgåtts (vi  de 6 syskonen  och deras familjer alltså i början var vi 11 kusiner men nu har ju nästan alla familjer så nu är vi nor ett 40 tal när alla är med)   allt har varit mysigt och bra ända tills november 2007 då avled den äldsta systern 86 år änka och inga barn hon hade en stor gård och pengar alltså en välbeställd dam men mycket speciell hon älskase sin gård och sitt hem inventarier såsom antika möbler, tavlor, en skatt av hemtextil broderat och vävda alster i massor så hennes vilja var ju att detta skulle leva vidare i orört skick  ( vilket man ju aldrig kan begära eftersom alla redan hade sitt ) alltså testamenterade hon marken till en brorson till sin make, huset med tomt 5000kvm tomt till sin yngsta systers dotter skogen till samma systers ena son . Ingen har opponerat sig så detta borde ju varit klart för länge sedan men dessa 2 av oss 11 kusiner får aldrig nog därför tjafs tjafs hela tiden. FRUKTANSVÄRT men nu har jag skrivit av mig så idag känns det bättre det finns viktigare saker att bry sig om än saker och pengar  huvudsaken är att man har mat på bordet , vänner ,hälsan  och någonstans att bo.   kramar

Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Så klokt du skriver :) Det är inte kul när det blir bråk. Jag blev så nöjd med bloggen så jag kan inte se mig mätt på den :)

Kram Lena

2009-05-27 @ 13:32:36
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: Lena Svensson

ja här blåser det också som tusan rent , hoppas det slutar snart, nu kommer det visst en skur också :( Nä fint väder med mycket sol det är vad vi vill ha :) ha en go dag

Kram Lena

2009-05-28 @ 13:31:10
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: Lena Svensson

Morning, ha en riktigt fin Fredag :)

Kram Lena

2009-05-29 @ 06:56:37
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: Lena Svensson

Morning, ha en riktigt fin Fredag :)

Kram Lena

2009-05-29 @ 06:56:37
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: Lena Svensson

Morning, ha en riktigt fin Fredag :)

Kram Lena

2009-05-29 @ 07:01:13
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: ewastina

vill önska dej en skön helg jag har inte bloggat nu så mycket blir så trött på min ben det sliter ner en... hoppas allt är okej med dej+ KRAM KRAM....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0