SÖNDAG

Ja så var söndan här igen kalla vindar men dock en sol som skymtar fram då och då, idag ska jag försöka mig på att plantera färdigt alla krukor sent som sjutton men vädret har ju varit bedrövligt den sista tiden. Ska berätta en sann historia för er vill gärna att ni kommenterar.  Våra grannar har vi känt och umgåtts med i 30år alltså även när vi bodde i en villa nere i samhället  jag umgicks med frun i huset vi åkte o shoppade ihop, fikade ofta, åkte till stranden ihop osv. På storhelger umgicks vi hela familjerna,Så köpte vi denna gården och blev grannar jag jobbade mycket och vi hann inte umgås så mycket som tidigare när vi flyttat hit  vad jag visste sedan länge var att frun drack en hel del ringde ofta sent på kvällarna rejält sluddrande och när vi flyttat hit kom ofta hennes svärfar åkande och satt och fikade här hos oss han var förtvivlad och berättade att köket var fullt av glas och flaskor och sonhustrun satt under fläkten och rökte dagarna igenom. Så hamnade vi på ett 40 års kalas med en massa gamla vänner där spårade frun ut och började strippa (  där pratade jag med hennes man och sa till honom att ta tag i detta och försöka få hjälp )Jag försökte även prata med henne några dagar senare  om att hon måste söka hjälp och hon höll med men det rann väl ut i sanden.... Vi har varit stödfamilj och även fosterföräldrar åt både kungsbacka och göteborgs kommuner i 25 år och detta tyckte frun tydligen var ett enkelt sätt att tjäna pengar på hon frågade och undrade vad man tjänade och helt plörsligt hade hon anmält sig till kommunen om att de var villiga att ta emot barn. Så till mitt problem och fundringar: Jag ringde till vår socialsekreterare ( hon hade varit på hembesök i grannfamiljen)  och bad henne ha ett vakande öga för frun hade lite problem med sina alkoholvanor.Ett halvår förflöt ...  en kväll vid 1/2 10 tiden ringde hon och frågade efter min man de hade problem med sin värmepanna så min gubbe åkte dit, där i källaren vid pannan satt granngubben och väntade...... det visade sig att det var inget fel på pannan utan ett sätt att få dit min gubbe de gick upp i köket där det bjöds på kaffe och sprit så kom anledningen fram: de gapade och skrek på min gubbe att jag hade anmält dom till socialsekreteraren, till miljö och hälsa för att de hade eldat sina döda hönor (de har ett stort hönseri ) helt öppet med en fruktansvärd stank som följd, Till djurskyddet för att de hade sin vita schäferhund bunden i en 3m lång kätting på gården. (detta hade jag INTE gjort hade det stört mig så till den milda grad hade jag sagt åt dom, gillar inte att gnälla och gny i onödan) min gubbe kom hem dyngrak kl 4 på morgonen och väckte mig och berättade att de säger att jag är galen, sjuk i huvudet , och de ska stämma mig  osv. Följande dag åkte jag ner och försökte prata med granngubben detta gick inte då han gapade och skrek rödögd och vacker...  På måndagen ringde jag till både miljö och hälsa och till djurskyddet förklarade vad som hänt och fick till svar att anmälarna ville vara anonyma men hon visste vem som anmält och skulle gå i god för att det inte var jag så mina grannar var välkomna upp till deras kontor. Jag ringde grannen och meddelade dem detta och de åkte dit. Efter detta ( 61/2  år sedan ) har jag träffat frun ett par gånger fick åka och hämta henne på en skogsväg när gubben jagade henne med gevär, hon har flyttat därifrån ett par gånger och bott ihop med nya kärlekar, men nu bor hon ihop med gubben igen och de ska bygga ett nytt hus lite närmare oss. Jag kan inte hjälpa men jag funderar ofta på om jag gjorde fel som sa till socialsekreteraren om hennes alkoholism??  Vad tycker och anser ni??   Ha en mysig da´vi hörs

Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Morning :) Tittar bara förbi och säger God Morgon och ha en go dag

Kram Lena

2009-06-15 @ 09:23:10
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: Lena Svensson

Jo men jag sitter ofta i nattlinnet vid datorn , så mysigt :) Jag tycker du gjorde helt rätt som ringde, dom är ju inte lämpliga som stödhem alls. Bra gjort säger jag :)

Kram lena

2009-06-15 @ 12:17:02
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: Lena Svensson

Åh vad gott det låter , mums :) ja man kommer att sakna dom jättemycket

Ha en go kväll

Kram lena

2009-06-15 @ 18:33:14
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0